“Ez a legnyomorultabb érzés. Mikor hiányzik valaki. Körülnézel, nem érted. Kinyújtod kezed, egy pohár vizet keresel tétova mozdulattal, egy könyvet. Minden a helyén van életedben, a tárgyak, a személyek, a megszokott időbeosztás, a világhoz való viszonyod nem változott. Csak éppen hiányzik valami. …

g15091.jpg

S ha nagyon pontos és figyelmes leszel, ha idejében kelsz és későn fekszel, ha sokat vagy emberek között, ha elutazol ide vagy oda, ha belépsz bizonyos helyiségekbe, végül találkozol azzal, aki vár. Természetesen tudod, hogy ez a reménykedés egészen gyermekes. Már csak a világ végtelen esélyeiben bízol. Hol keressed? S aztán, ha megtaláltad, mit mondjál neki?… És mégis várod.”
(Márai Sándor: Az igazi)

Reklámok

21 hozzászólás

  1. sen te said,

    2007. augusztus 16. - 22:47

    Olvastam a könyvet. Ez a kedvenc részem benne. Gyönyörű. Szerintem magyarázni se kell. Mindenki élt már át hasonlót, akár bevallja, akár nem. 🙂

  2. Tóth Tünde said,

    2007. szeptember 25. - 15:19

    Márai leírta a leírhatatlant…

  3. Melinda said,

    2007. október 15. - 19:13

    Csatlakozom, az a könyv egy mélylélektan..

  4. Pali said,

    2007. október 28. - 22:32

    ez valami fantasztikus…

  5. sen te said,

    2007. november 25. - 14:18

    … és még annál is több…

  6. maci said,

    2008. február 9. - 21:02

    igaz

  7. Vicky said,

    2008. augusztus 26. - 18:16

    Márai valami olyat fogalmazott meg,amit nem mindenki tudna. Ezt érzem én pontosan mostanában. A párom kinn dolgozik külföldön és nagyon hiányzik. Ebben a pár sorban tényleg minden benne van…

  8. kata said,

    2008. augusztus 28. - 19:53

    Összeszorul a torkom.Fojtogat amit olvastam,mert igaz ,hihetetlenül tükrözi a bennem élő valóságot.Úgy hívják:Szép István

  9. iza1229 said,

    2008. szeptember 23. - 01:53

    A Kedvesem elhagyott, és csak utólag döbbentem rá, hogy mekkora értéket vesztettem…és most ezzel Márai tökéletesen összefoglalta az érzéseimet…senkinek nem kívánom ezt a fájdalmat, szorongást, és várakozást..

  10. évi said,

    2008. október 27. - 18:06

    Engem is elhagyott 7 év után a szerelmem, az igazi. csakmert élni akar még…Megérintett az idézet 😦 Mert épp így érzek én is. Akárhova megyek, akárhova nézek, mindenben mindenhol őt látom.

  11. Mityi said,

    2008. október 31. - 00:04

    Engem is nagyon megfogott ez a pár sor, mintha szivemböl szolna, Márai olyan érzéseket irt le, amilyet még senki más nem tudott szavakba önteni.

  12. Möri said,

    2009. január 13. - 19:23

    ezt úgy szeretem! egyszer elolvastam, és nem is gondoltam bele, hogy mekkora értéket is hordoz magában ez a néhány sor…de megértettem….és most már tudom, hogy ez a hiányérzet nem csak nálam jelentkezik:)

  13. Máté said,

    2009. február 18. - 01:12

    fantasztikus eszmefuttatás. Márai felűlmúlhatatlan.

  14. m said,

    2009. február 25. - 01:33

    Szakítás után olvasom a könyvet, a barátnőm nyomta a kezembe, hogy: “Még nem fejeztem be, de Neked nagyobb szükséged van rá.” Ez az idézet fejezi ki az érzéseimet most nekem is a legjobban…:(

  15. Vlad said,

    2009. szeptember 22. - 23:23

    milyen régóta így érzek..bármit olvasok tőle, mindig beletalál. imádom, imádom, annyira értem, miért nem találta a helyét a világban mégsem. és mégis.

  16. kukori said,

    2009. szeptember 27. - 19:45

    márai minden irása csodálatos!
    titokban szeretni valakit ,milyen fájdalmas!

  17. Én said,

    2009. szeptember 27. - 22:40

    Ez nagyon jellemző most rám :S:( gyönyörű és fájdalmas… ez van :S

  18. Papirtapir said,

    2010. február 9. - 11:37

    Gyönyörű idézet és benne van minden. Minden, ami érzek. Nehéz…

  19. csipike said,

    2010. október 25. - 20:51

    Én csak most olvasom…és most érzem! Mélyen…!:(
    Kiváncsi lennék, veletek, többi kommentelővel azóta mi van? Hogy vagytok?

  20. ElCid said,

    2011. június 4. - 14:21

    Márai Mester most is megtalálta a lényeget és ki tudta fejezni azt, amit elmondani nem, vagy csak nagyon nehezen lehet..engem 10 év után hagyott el a kedvesem..megvagyok köszönöm,de már semmi nem lesz olyan, mint volt. Kezdhetek új életet, de előbb be kell fejeznem, a régit..nélküle. (ElCid)

  21. Jazz said,

    2012. április 14. - 23:12

    En tudom MIT jelent ket eve meg halt a ferjem hirtelen beteg sosem volt kedves helyes uriember volt … Aztan egy baratbol szerelem lett amit en rontottam el ugyanis ferjem halalat ezen a szerelmemem vettem ki pokolla tettem az eletet .. Turt es turt Majd elment haza meg latogatni szuleit messze foldre talahatam volna mast talan meg akartamm is hiaba isten nem engedte 2 honap utan meg latogatott job ban mondva elszkott vissza a szuloktol hisz ok is regen lattak fiukat de o eljott 10 napra szeretett ereztem de tudtam hogy baj is van tul csendes volt es en nem kerdeztem mi baj hisz tudtam ismerem vissza ment nem igert semmit mikor Jon ujra en csak imadkoztam renduletlenul … Es on magatol szempemberben vissza jott most is itt van velem el .. Es mind hiaba Boldog nem vagyok talan nem is leszek csak elek a manak … Hisz tudom engem szeret de mar vissza varja a az anyukaja hogy nosuljon hisz nyaron eljegyes volt amit o nem akart es talan most sem akarja de .. En erzem meg is megteszi hogy masok boldogok legyenek (( van egy meg bizthato jos nom aki Eddig meg josolta mikor jon es ugy lett o most is ugy latja hogy nem megy el hat en nem tudom…


Szólj hozzá!

