“Kétféle lustaság van: vízszintes és függőleges. Van ember, aki csak élete nagy távlataiban lusta; a tervekben; abban, hogy elodázza elhatározásait, döntéseit; lustán építi fel élete munkáját, mindent az időbe épít, a nagy messzeségbe. Aztán van a másik, a függőleges lustaság, mikor a nagy pillanat előtt maradunk lusták, mikor nem gondoljuk, mondjuk vagy cselekedjük azt, amit abban a pillanatban lehetne. Nem nyújtjuk ki kezünket valami után, amit megszerezhetnénk, különösebb fáradság nélkül, s később talán csak nagy áldozatokkal tudunk megszerezni, nem megyünk a telefonhoz, nem írjuk meg azt a levelet, vagy nem jegyezzük fel azt a gondolatot, rögtön, akkor, abban a pillanatban. Ez utóbbi fajta lustaság a veszedelmesebb. Ilyen elmulasztott, lustán elhanyagolt pillanatokon múlik az élet.” (Márai Sándor: Füves könyv – A lustaságról)

3 hozzászólás

  1. Névtelen said,

    2008. november 30. - 05:56

    Imádom ezt a könyvet:) Amúgy én rettentő lusta vagyok, pedig tudom, mennyire megmérgez…

  2. lol said,

    2009. június 3. - 18:22

    én gyűlölöm ezt a könyvet szerintem jobb könyve a vámpírok otthona! 😛

  3. Anonymus said,

    2011. május 13. - 15:22

    én szerintem én mindkettőhöz tartozom :)) sajnos..


Szólj hozzá!

