Ady Endre: Karácsonyi rege

Harang csendül,
Ének zendül,
Messze zsong a hálaének,
Az én kedves kis falumban
Karácsonykor
Magába száll minden lélek.

Minden ember
Szeretettel
Borul földre imádkozni,
Az én kedves kis falumba
A Messiás
Boldogságot szokott hozni.

A templomba
Hosszú sorba
Indulnak el ifjak, vének,
Az én kedves kis falumban
Hálát adnak
A magasság Istenének.

Mintha itt lenn
A nagy Isten
Szent kegyelme súgna, szállna,
Az én kedves, kis falumban
Minden szívben
Csak szeretet lakik máma.

II.

tel

Bántja lelkem a nagy város
Durva zaja,
De jó volna ünnepelni
Oda haza.
De jó volna tiszta szívből
– Úgy mint régen –
Fohászkodni,
De jó volna megnyugodni.

De jó volna mindent, mindent,
Elfeledni,
De jó volna játszadozó
Gyermek lenni.
Igaz hittel, gyermek szívvel
A világgal
Kibékülni,
Szeretetben üdvözülni.

III.

beke

Ha ez a szép rege
Igaz hitté válna
Óh de nagy boldogság
Szállna a világra.
Ez a gyarló ember
Ember lenne újra,
Talizmánja lenne
A szomorú útra.
Golgotha nem volna
Ez a földi élet,
Egy erő hatná át
A nagy mindenséget,
Nem volna más vallás,
Nem volna csak ennyi:
Imádni az Istent
És egymást szeretni…
Karácsonyi rege,
Ha valóra válna,
Igazi boldogság
Szállna a világra…

11 hozzászólás

  1. szilvia said,

    2008. december 24. - 13:19

    Ettol szebb Karacsonyi verset meg nem olvastam!

    Kellemes es bekes Karacsonyt kivanok mindenkinek 🙂

  2. 2009. április 8. - 20:46

    Ez a vers nagyon szép! Karácsonykor ki volt vetítve egy P.P. prezentációban… Nagy tetszik, és megvagyok győződve, hogy ez az Isten csodálatos műve! Soli Deo Gloria!

  3. Noole said,

    2009. május 9. - 14:11

    Gyönyörű vers,tavaly mondtam az 1. részét karácsonykor.Megkönnyeztük.

  4. Molnar Anita said,

    2009. augusztus 3. - 19:06

    Ez az egyik kedvenc versem!!!mely es igaz gondolatokat tartalmaz engem igazan meghat ahanyszor elolvasom

  5. Nyikes józsef said,

    2009. október 20. - 19:03

    Ez a vers egy szót érdemel “CSODÁLATOS” mintha ISTEN mondaná versben gondolatát.

  6. Lukács András said,

    2009. december 29. - 18:09

    Gyönyörű volt olvasni ezt a verset, boldogság költözött a szívembe ezáltal. Örömmel tölt el, hogy a mai világban, amelyben oly kevés a szeretet még van ereje a költői mondatnak.

  7. egyszerüen csak anett. :) said,

    2010. április 6. - 20:56

    nagyon szeretem a verseket, és ez az egyik kedvencem. általánosban még – ha jól emlékszem- 5. osztályosan mondtam el az egészet a karácsonyi ünnepségen, és hihetetlen nagy tapsot kaptam. el sem hittem. főleg akkor döbbentem le, mikor az iskola legrosszabb gyereke is odajött hozzám, megfogta a vállam és a nevemen szólítva mondta h mennyire tetszett neki. örök emlék marad. IMÁDOM(L)

  8. Bjubju said,

    2011. március 11. - 15:39

    helo, nagyon szép vers, bár jó régi bejegyzés, most találtam az oldalra=)
    Csak gratulni tudok, nagyon szép!!!

  9. Névtelen said,

    2012. december 28. - 17:30

    nagyon szép még ha igaz is lenne

  10. 2013. december 14. - 07:57

    NAGYON SZÉP VERS.

  11. Névtelen said,

    2017. január 21. - 14:21

    A vers legfontosabb mondanivalója, amit Isten a saját kezével vésett bele a kőbe,hogy: Imádd Istent és szeresd az embereket!!! Tulajdonképpen ez a mi földi életünk lényege, mondhatom úgyis, hogy evégre születtünk, ez az életünk értelme! A vers minden szava napjainkban is nagyon érvényes !
    Szabó Gyula előadásában pedig egyszerűen szívbemarkoló !!!
    Többször is megnéztem a nagyon jól hozzáillő háttérképpel együtt,mindannyiszor visszaemlékezve a régmúlt időkre is, bizony könnyek között hallgattam,néztem végig!!!!
    Istennek legyen hála azért, aki ezt avideót feltöltötte!
    Kérem az Urat, áldja meg ,amiért ilyen sok embernek okozott örömöt és gyönyörűséget!!!


Szólj hozzá!

