Ha nem vagyok hajlandó megbocsátani sógoromnak, hogy nem hívott meg a karácsonyi partira, akkor én szenvedek ettől. Nem ő kap gyomorfekélyt, nem ő fog forgolódni éjjel az ágyban, nem ő borul ki és nem neki lesz rossz szájíze. Velem történik meg ilyenkor mindez.

Nem véletlenül tanácsolják nekünk: “Bocsáss meg az ellened vétkezőknek!” Csak így maradhatunk egészségesek és boldogok. A nem-megbocsátás az egyik legfőbb betegség kiváltó ok, hiszen a savanyú gondolatok a testet emésztik.

(Andrew Matthews – Élj vidáman!)

7 hozzászólás

  1. devenyi katica said,

    2010. január 16. - 15:33

    a megbocsatas az egyetlen, amivel nem tudok egyet erteni. erkolcsileg gyonyoruszep intelem, utmutatas vagy tanitas, de gyakorlatilag kivitelezni lehetetlen, mert
    1. a megbocsatas pontosan olyan terulet, mint a szeretet. nem az akarat kerdese, hanem a kepessege, hogy megtudom-e tenni? Es sajnos, az ember ugy van vele mint a szeretettel, hogy (Mora Ferenc szavaival elve) az ember nem azt szereti, akit akar, hanem akit tud. A megbocsatasra ugyanez igaz.
    2. Az emberek leggyakrabban azt hiszik, hogy megbocsatottak, holott csak felejtettek. A ketto pedig nem ugyanaz. A megbocsatast -szereny velemenyem szerint- kikenyszeriteni nem lehet, az egyen sem tudja magatol kikenyszeriteni, ahogy a szeretetet sem. es vegul…
    3. Schopenhauer azt mondta, hogy felejteni es megbocsatani annyi, mint ertekes tapasztalatokat az ablakon kidobni.
    magam sem hiszem a serelem, a harag taplalasat jonak, de azt sajnos el kell fogadnom, hogy a megbocsatas nem kikenyszeritheto. es sokszor csak hisszuk, hogy megbocsatottunk, mint ahogy sokszor csak hisszuk, hogy valakit szeretunk. a valosag es az amit hiszunk, velunk, nagyon gyakran kulonbozik.

  2. Névtelen said,

    2010. február 19. - 05:26

    Ez azért nem ilyen egyszerű, mivel megbocsátani csak szívből lehet és az érzéseinket csak uralni tudjuk, megváltoztatni nem. Ha valaki képes elméjével irányítani a lelkét az már igazán bölcs ember lehet.

  3. Norbi21Eger said,

    2010. február 25. - 23:42

    Amúgy sokféleképpen le lehet rendezni, ezt a sógorom nem hívott meg a karácsonyi partira.

    Fölhívhatom és leoszthatom.
    Fölhívhatom és finoman megkérdezhetem tőle miért nem hívott meg.

    Szerintem érdemes meghallgatni a másik véleményét. A leadott válaszból már sok mindenre lehet következtetni.

    Van egy iszonyú jó pszichológiai, erkölcsi és morális megnyilvánulás.:)
    Van mikor vannak haverjaid és rájössz mennyire gonoszak, alacsonyrendűek.
    Erre pont egy lány ébreszt rá. Egy társaságban vagytok mindannyian.
    A lány ugye leszűri, hogy mennyire rossz a társaság. Már a többi emberrel együtt akar téged is kezelni. Lenéző veled, rideg, közönyös, bunkó, amit meg is érdemlek.
    Igazából válaszút elé állít, hogy döntsd el kinek az oldalára akarsz állni.:)

  4. kmisilus said,

    2012. február 7. - 08:37

    KEDVES NÉVTELEN, AZ A MAGASABB RENDŰ, HA A LELKEDDEL TUDOD IRÁNYÍTANI AZ ELMÉDET, UGYANIS AZ ELME SPIRITUÁLIS SZEMPONTBÓL “ALACSONYABBRENDŰ”. MI MIND LELKEK VAGYUNK!!! AZ ELME ÁLTALÁBAN CSAK “BEKAVAR” A DOLGOKBA, A VALÓDI INDÍTTATÁSOK A LÉLEKBŐL JÖNNEK!

  5. 2012. június 4. - 16:51

    Kedves Katica,

    Szerintem a kulcs, hogy törekedj a megbocsátásra. A felejtéssel tényleg kidobod a tapasztalatodat, de a megbocsátással nem.

    Szerintem amikor az ember nem tud megbocsátani, akkor saját magában is van valami javítani való. Sokszor az önzés az, ami nem enged megbocsátani. A bocsánat kérés mellett a leg nehezebb dolgok egyike a megbocsátás. Ez az idézet kifejezi a megbocsátás nehézségét is.

    Saját tapasztalat:
    Hogy tehette ezt VELEM, pont VELEM, amikor ÉN OLYAN JÓ VOLTAM. És ha finoman jelzik, hogy dehát ekkor és ekkor ez meg ez történt, ezt és ezt csináltad, akkor máris jön a válasz, igen de…

    Üdv:
    Jól vagyok és pont…
    http://jolvagyokespont.wordpress.com/

  6. 2012. június 4. - 16:53

    Én egy másik irányból próbáltam megközelíteni a megbocsátás és a bocsánatkérés fontosságát.

    http://jolvagyokespont.wordpress.com/2012/05/30/tudsz-bocsanatot-kerni-es-megbocsatani/

    Üdv:
    Jól vagyok és pont…

  7. 60+ said,

    2013. március 14. - 11:44

    Szerintem megbocsátani tudni gyakorlat, és a helyzet kérdése. Ha mint könyvelö kezeled a dolgokat, tedd a Tartozik (megbántás) oldalt a Követel (önmagadban jóváírod) oldalra. A nyoma megmarad ugyan, (tapasztalat) de le van írva a lelkedben. Ehhez sok gyakorlatra van szükség, meg önvizsgálatra. Én valyon hiba nélkül vagyok? Talán megbánthattam valamivel, vagy olyanokat hívott meg, akikkel én nem szívesen lettem volna együtt? Mindezt nyugodt körülmények között megkérdezem, : ez könnyíthet a dolgon.
    Üdv. 60+


Szólj hozzá!

