“Ha elölről kezdhetném a gyermeknevelést,
fenyegetés helyett festegetésre használnám a kezemet.
Példálózás helyett példát mutatnék.
Nem siettetném a gyereket, hanem hozzá sietnék.
Nem a nagyokost játszanám, hanem okosan játszanék.
Komolykodás helyett komolyan venném a vidámságot.
Kirándulnék, sárkányt eregetnék,
Réten kószálnék, bámulnám a csillagokat.
A civakodás helyett a babusgatásra összpontosítanék.
Nem erőszakoskodnék a gyerekkel, hanem a lelkét erősíteném.
Előbb az önbizalmát építeném, azután a házamat.
Kevesebbet beszélnék a hatalom szeretetéről
és többet a szeretet hatalmáról.”
(Diane Loomans)

Reklámok

17 hozzászólás

  1. Jánosházi Zsófia said,

    2010. május 10. - 18:41

    Bár volna merszem ezt elküldeni az apámnak.Remélem sok apa olvassa ezt, még időben.

    I wish that can be braver, and send it to my father.I hope that mans like my father read it in time to understand what the love means.Thank you!

  2. rita said,

    2010. május 28. - 16:20

    igen,,,nekem is jó volt ezt olvasni,,,de sose az olvas ilyeneket akinek kellene,,,,

  3. Settenkedő said,

    2010. augusztus 22. - 21:20

    Énis elküldeném az anyámnak. De az lenne belőle, hogy én vagyok a rossz és a hálátlan taknyos kölyök (mellesleg 16, aki sokat segít a háztartásban a hugával ellentétben, aki egész nap gép előtt ül és úgy beszél, mintha kutya lennék és állandóan lázadozik), és naná, hogy én kerülnék ki az egészből vesztesen és én kapnék büntetést. Pedig ez igaz. :S

  4. Jaczkó Edina said,

    2010. szeptember 17. - 08:17

    Nagyon tetszik! Elgondolkodom magamon… majd igyekszem én is így nevelni a fiamat!

  5. lili said,

    2010. szeptember 29. - 11:53

    GYONYORU

  6. totu said,

    2011. január 12. - 20:07

    3 gyermekes szülő vagyok. Sokat tévedtem én is nevelés terén de úgy érzem, hogy soha nem késő változtatni. jó lenne, ha ezt minden szülő megértené. Szerintem küldjétek csak el a szüleiteknek. előbb vagy utóbb úgyis be kell lássák tévedéseiket.

  7. Juli said,

    2011. június 29. - 23:07

    2 gyerekes anya vagyok.Dolgozom hajtok hogy az anyagiak meglegyenek.Nagyon haragszom amiért fontosabbnak tartom a jó életért való küzdelmet és közben nincs időm a lányimnak meg tanítani , hogy a jó élet nem az anyagiaknál kezdődik hanem a lélek harmóniájában. Hiába lesz nekik meg mindenük amit pénzel megvásárolhatunk ha a legfontosabb nem lesz meg az Édesanyjuk .

  8. Erika Oros said,

    2011. augusztus 28. - 18:56

    Ha lehetséges lenne…

  9. 2011. december 2. - 08:43

    Ha valaki idáig el jut ,hogy el olvassa és talán többször is akkor sikerrel zárul a napja… hisz tanult és fő kép el gondolkodott…

  10. Eper said,

    2012. május 6. - 09:07

    Ha elölről kezdhetném ….

  11. Péter said,

    2012. május 26. - 11:45

    Bár én is rendbe hozhatnám a dolgokat Párommal.
    Nemsokára megérkezik a kis Gellértünk, de én már nem tartozom oda… Mikor tehettük összebújva aludtunk el, és egymás szemében gyönyörködve keltük…
    Nagyon Szeretem Őket, és hiányoznak!

  12. Kriszti said,

    2012. június 6. - 22:41

    Bárcsak az én anyukám is elolvasná ezt, és megértené, hogy nem ellene folyik a küzdelmem, hanem az ellen, hogy a jó létet a lelki kapcsolat elé helyezi. Nagyon szeretem őt, és mindenemet, amim van, neki köszönhetek, de a jólétért való küzdelemben, elfelejtett a lelki támaszom, és az Anyukám lenni. Ismétlem nagyon szeretem az Édesanyámat, és mindent megadott nekem amire vágytam, de talán a legfontosabbat, hogy a mindennapjaim része legyen, a sok munka mellett elhanyagolta..Bárcsak megértene…

  13. Ágota said,

    2013. november 3. - 15:38

    Magaménak érzem az idézetet, mintha csak én mondanám.
    Könnyek nélkül nem is tudom olvasni. Köszönöm !
    Régóta ismerem, de most írásra indított. Kislányom, neked is szól és Lányok Nektek is írok… a Szüleitek szertnek titeket, csak ők sem tudták … hogyan… ők is tanulták, hogyan kellene szülőnek lenni, mit is kell csinálni,… és csak később esik le a bölcs gondolat, mit is kellett volna tenni… mire felnőttetek,… késő?? ..vagy Nem is !!!
    Bocsássatok meg !!!… és Ti csináljátok jobban !!!
    Isten áldjon és legyen Veletek !
    egy Anyától- Kanadában élő lányának is

  14. 2013. december 14. - 20:11

    Engem nagyon meghatott, s nagyon szep!!

  15. szucs szilvia said,

    2014. július 27. - 19:40

    Masodik gyermekemnel megfogadtam most ezeket…

  16. Szera said,

    2014. szeptember 9. - 07:42

    Micsoda sorok,és mennyire igazak! nagyon belémmart,még nem késő változtatnom,csak az elmúlt éveket siratom,hogy hasonlóképp történtek 😦 mélyen magam alatt ez miatt,és tudom,mindenki így érzi,sorstársak vagyunk..

  17. 2015. március 28. - 19:03

    Mindannyian mókuskerékben élünk és akkor látjuk a fontos dolgokat, amikor már elmúlt. Nem változtathatjuk meg a múltat. Sajnos egy szülő sem tudja ezt teljes mértékben így végigcsinálni, akkor sem, ha ennek tudatában van, hogy így kellene.Jó lenne bölcsen születni és újra egy kevésbé könyörtelen világban kezdeni, akkor sikerülne!
    De akik éppen a gyermeknevelés elején tartanak, gondoljanak néha erre az idézetre, hátha sikerül okosabban cselekedniük!


Szólj hozzá!

